Kaakpijn

Fysiotherapie bij kaakklachten

Fysio Villa Westhof biedt passende behandeling bij pijnklachten rondom de kaak en in het halsgebied. Bepaalde klachten zijn gerelateerd aan spanning, stress en/of angst. Soms breidt de kaakpijn zich uit naar uw nek of schouders. Misschien klemt u de kaken sterk op elkaar of heeft u de gewoonte om met uw tong te duwen/persen tegen de voortanden. Ook tandenknarsen in de nacht komt vaak voor. Dit kan in de ochtend veel pijn en stijfheid geven. Het spreken met een zogenaamde ‘kaak geklemde spraak’ kan ook pijn veroorzaken.
Eten, met name het kauwen kan vaak met veel minder kracht, of meer symmetrisch gedaan worden. Door u van deze gewoontes bewust te worden, zullen de pijnklachten verminderen. Kijkend in de spiegel (of door een filmpje) wordt u zich gemakkelijker bewust van hoe u beweegt. Wij kunnen u helpen bij het vergroten van het lichaamsbewustzijn.

Behandeling

We gaven het al eerder aan; spanning en stress spelen vaak een rol bij dit soort pijnklachten. Met adem en ontspanningstechnieken leert u anders omgaan met stress en signalen van oplopende spanning te herkennen. U wordt zich door de oefeningen meer bewust van onnodige spierspanning, uw ademhaling, mate van spierkracht en algehele lichaamshouding. Bewustwording is stap één, daarna kunt u gewoontes veranderen.
Deze gewoontes houden de klachten namelijk in stand. Een behandeling bij Fysio Villa Westhof kan bijvoorbeeld bestaan uit oefeningen en tips voor het vergroten van het lichaamsbewustzijn, adem en ontspanning oefeningen, massage of dry needling van de nek of schouderspieren.

ONZE BEHANDELINGEN

Heeft u nog vragen
of wilt u direct een afspraak maken?

Fysio Villa Westhof
Berg en Dalseweg 172