Medical Taping in Nijmegen Oost

Fysio Villa Westhof biedt Medical Taping bij uiteenlopende klachten van het bewegingsapparaat. Het Medical Taping Concept (MTC) is wereldwijd bekend en wordt door verschillende professionele behandelaars binnen de gezondheidszorg en sportwereld toegepast. Zo ook binnen onze praktijk. De tape genaamd Cure Tape® is een speciale elastische tape die huidvriendelijk en vochtbestendig is. U kunt er dus ook mee douchen en zwemmen. Gebruikelijk is om de tape 2 tot 3 dagen te laten zitten. Ouderwetse sporttape zet gewrichten vast, waardoor spieren en gewrichten worden beperkt in hun beweging. Cure Tape stuurt de gewrichten en stimuleert de spieren, waardoor ze direct makkelijker en pijnvrij bewegen. Zowel bij sportblessures, artrose, kniepijn, nekpijn, schouderpijn en lymfe oedeem zijn er goede resultaten te zien. Tapen is een hulpmiddel om pijnvrij te kunnen bewegen zodat er daarna beter getraind en hersteld kan worden.

Hoe?

Achterliggende idee bij taping is dat spieren niet alleen invloed hebben op de mechanische bewegingen van het lichaam, maar dat zij bijvoorbeeld ook de bloedsomloop, het lymfestelsel en de lichaamstemperatuur beïnvloeden. Als spieren niet goed functioneren, door bijvoorbeeld spanning kan dat resulteren in uiteenlopende klachten en symptomen. Indien de niet goed functionerende spieren echter ondersteund worden met de speciale elastische tape, zal dat het zelf herstellend vermogen van het lichaam stimuleren

De achterliggende concepten zijn: Cure Tape® beïnvloedt het neurologische en circulatie systeem van het lichaam en ondersteunt zo de lichaamseigen genezingsprocessen - Werkt volgens de principes van de kinesiologie - Ondersteunt het spierstelsel. Er ontstonden algauw nieuwe behandelingsmethoden zoals ‘Lymf Taping’ (bij oedeem), ‘Meridiaan Taping’ en Cross Taping’. Ook bestaan er tapemethodes om hooikoortsklachten of menstruatiepijn te verlichten. Bij een diastase ontstaan na zwangerschap kan tape eveneens ondersteunend werken. Het activeert de core wat meer en zorgt voor toename bewustzijn. Het principe is; activeren in plaats van fixeren met daarbij behoud van de volledige functionaliteit van de spieren.

Heeft u nog vragen
of wilt u direct een afspraak maken?